FAQ

Najczęściej zadawane pytania:

1. Czym jest Platforma Mobevo?

Platforma przeznaczona jest dla biur rachunkowych. Mobevo to innowacyjna aplikacja komputerowa połączona z usługami „on-line”. Na platformę składa się usługa „w chmurze” oraz program Mobevo. Pozwala ona zautomatyzować wprowadzanie faktur do systemu księgowego oraz archiwizować dokumenty na serwerze własnym biura rachunkowego. Ponadto usprawnia komunikację na linii biuro rachunkowe – klient. Platforma Mobevo to nie tylko program do skanowania faktur. To również szereg ułatwień, które przydadzą się w codziennym funkcjonowaniu biura. Można sprawdzić statystki, skorzystać z arkusza kalkulacyjnego czy zanotować informację w kalendarzu.

2. Jak działa Mobevo?

Mobevo korzysta z zaawansowanych mechanizmów OCR (Optical Character Recognition), dzięki którym możliwe jest odczytanie danych ze skanów faktur. Samouczące się algorytmy sprawiają, że przetwarzanie dokumentu jest skuteczne i szybkie. Co za tym idzie – nie ma potrzeby ręcznego wpisywania danych z dokumentów do programu księgowego – robi to program komputerowy. Mobevo umożliwia przetwarzanie skanów faktur papierowych, jak również otrzymanych dokumentów elektronicznych. Wszystkie pliki można przechowywać lokalnie na swoim dysku lub online.

3. Czym jest OCR?

OCR to oprogramowanie służące do rozpoznawania znaków i całych tekstów w pliku graficznym. Zadaniem OCR jest rozpoznanie tekstu w zeskanowanym dokumencie (np. skan faktury). Rozpoznawanie pisma jest możliwe dzięki zastosowaniu metod z dziedziny rozpoznawania wzorców zaliczanej do sztucznej inteligencji.

4. Czego potrzebuję by uruchomić Mobevo?

Do działania potrzebny jest komputer z dostępem do internetu, oraz skaner.

5. Gdzie przetwarzane są dokumenty moich klientów?

Dokumenty, które skanuje pracownik biura rachunkowego, przetwarzane są lokalnie na serwerze, gdzie zainstalowane jest Mobevo. Natomiast dokumenty, które klient wysyła za pomocą panelu on-line, są przetwarzane w chmurze.

6. Jak wygląda proces wysyłania skanów na serwer?

Przez aplikację Mobevo wybieramy zeskanowane dokumenty, które chcemy przesłać. Można również skorzystać ze skanera sieciowego, który sam prześle zeskanowane pliki. Podobną funkcje ma nasz czytnik pdf. – który otrzymane np. od klienta gotowe skany odczytuje i przesyła na serwer. Czytnik jest integralną częścią Mobevo. Z kolei panel on-line umożliwia bezpośredni transfer plików metodą „przeciągnij i upuść”. Sposobów jest mnóstwo, więc można dobrać najwygodniejsze dla siebie rozwiązanie.

7. Na czym polega usprawnienie komunikacji pomiędzy klientem a biurem rachunkowych używającym Mobevo?

Każdy klient biura rachunkowego otrzymuje dostęp do swojego konta na platformie Mobevo. Dzięki temu w dowolnej chwili może monitorować swoje rozliczenia (ZUS,US) oraz ma dostęp do swojego archiwum dokumentów. Klient nie musi przyjeżdżać do biura, by przekazać dokumenty – może samodzielnie wysłać skany faktur poprzez swój panel klienta na stronie www. Zdjęcia automatycznie przesyłają się na platformę, gdzie są odczytywane jako dokumenty. Z platformy może korzystać dowolna liczba pracowników biura, jak i klientów.

8. Na czym polega wdrożenie platformy?

Każdego klienta traktujemy indywidualnie – przez co każde wdrożenie jest inne. Zakres prac to wszystko, co jest niezbędne do prawidłowego działania usługi w jak najkrótszym terminie. Wdrożenie planujemy tak, aby nie wpłynęło na pracę biura.

9. Jak można zobaczyć jak działa i wygląda Mobevo?

Wystarczy skontaktować się z nami (telefonicznie lub mailowo). Mobevo można poznać poprzez:

– Odwiedzenie naszej siedziby, gdzie będzie się można przekonać jak wygląda praca księgowych przy użyciu platformy i prześledzić drogę dokumentu od klienta do zaksięgowania.

– Zdalna demonstracja działania całej platformy. Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie – w tym przypadku prosimy o kontakt telefoniczny i rezerwację terminu.

10. Czy używanie Mobevo jest bezpieczne?

Gwarantujemy bezpieczeństwo dokumentów, nieograniczoną przestrzeń dyskową i stabilność systemu. Połączenie szyfrowane SSL i dostęp jedynie na podstawie hasła uniemożliwią udostępnienie danych osobom trzecim.

11. Jakie są limity przetworzonych dokumentów w Mobevo?

Na platformie Mobevo nie ma ograniczeń ilościowych. Można dodać dowolną ilość dokumentów i upoważnić każdego z pracowników do pracy w systemie.

12. Gdzie są archiwizowane dokumenty?

Platforma Mobevo oferuje nieograniczone miejsce na serwerach, gdzie można umieścić zarchiwizowane dokumenty. Jest do nich nieograniczony dostęp 24/7, bez długiego przeszukiwania segregatorów.

13. Nie chcę marnować więcej czasu – chcę Mobevo. Jak uruchomić usługę u siebie?

Rozpoczęcie pracy z Mobevo możliwe jest po podpisaniu umowy. W tym celu zapraszamy do kontaktu. Wspólnie określimy potrzeby i ustalimy dogodny termin wdrożenia platformy.

14. Jakie są minimalne wymagania komputera przewidzianego jako serwer Mobevo do przetwarzanie skanów?

– system operacyjny Microsoft Windows 7, 8, 8.1, 10,
– zainstalowany Microsoft .NET Framework w wersji 4.5,
– zainstalowana baza danych MS SQL w wersji 2008R2 lub nowszej,
– 4-rdzeniowy procesor 3 GHz, min. 8 GB RAM – dostępnej, pojemność dysku ok 500 GB (pod skany)
im lepszej klasy procesor oraz im więcej pamięci RAM tym rozpoznawanie faktur będzie szybsze.

15. Jakie wymagania powinien spełniać skaner przewidziany do współpracy z programem Mobevo?

– rozdzielczość min. 300×300 dpi
– skanowanie w skali szarości
– zapis plików do formatu pdf
– automatyczne wykrywanie rozmiaru dokumentu
– automatyczny podajnik
– książka adresowa (opcjonalnie)
– dupleks i funkcja pomijania pustych stron (opcjonalnie).

Masz inne pytania?